K.E.H.I.D.U.P.A.N

K.E.H.I.D.U.P.A.N

Friday 8 April 2011

Kisah Benar

Kisah Benar : Dahulu masa mula-mula mengenali si kawan 'A' ni...tk tau perangai dia teruk...kerana hal kerja saya menjadi rapat dengan dia...ada suatu ketika dahulu semasa saya keluar utk bekerja diluar Kelantan....saya ke Negeri Sembilan bersama dengan 'A'....janji manis dia untuk balik awal ke Kelantan membuatkan saya gembira teramat sangat al-maklumlah dah berapa hari tinggal kan anak-anak...saya berkemas2 di hotel menunggu 'A' datang jemput saya di Hotel....jam 5.00 petang masih lagi tidak sampai...call tak angkat...call orang lain angkat...apa hal ni 'A'..rupa-rupanya dia tinggalkan saya seorang diri di Hotel...'A' mengikuti rombongan ke tempat lain...dengan membawa hati yang merajuk saya membeli tiket keretapi malam itu...(dalam hati berjanji tak nak berkawan dengan 'A' lagi)'A' PENIPU BESAR...

Kisah Benar : Selepas kejadian tersebut lebih kurang 1 bulan 'A' datang ke pejabat...perasaan marah saya bertukar menjadi OK kerana tugasan kerja yang hendak diselesaikan...atas alasan kerja saya berkawan rapat lagi dengan 'A'...sebelum ni saya pernah mendengar cerita hal 'A' melalui rakan-rakan kerja 'A'...baru saya percaya bahawa 'A' ni tak boleh dipercayai sangat....PENIPU BESAR...

Kisah Benar : Tiba-tiba memang saya menjadi begitu rapat sekali dengan 'A'...datang ke rumah...makan bersama, shopping bersama, bekereta kemana-mana bersama-sama...suka dan duka bersama-sama...'A' saya menilai sepanjang persahabatan baik dan suka menolong orang...(kerana saat ini 'A' sangat MEWAH)...boleh buka kedai pakaian dengan serta-merta...boleh pinjamkan duit kepada rakan-rakan yang lain..memang 'hot budget' uuhhh.....

Kisah Benar : Nak jadikan cerita...'A' pada satu malam singgah ke rumah saya untuk menukar pakaian...so, saya bagi pinjam pakaian saya...siap keluar makan ikan bakar lagi dengan 'A' sambil menunggu kawan 'A' datang ke rumah...lepas malam tu, seminggu tak jumpa kerana 'A' ke Kuala Lumpur rumah kakaknya...ntah bila balik KB tak tau lah...coz sekejap cakap duk kat KL, KB, KL yang mana satu....'A' memang seorang yang PENIPU BESAR...

Kisah Benar : Pada suatu hari saya ke Pasir Puteh bersama rakan-rakan (sebuah kereta) hal pejabat...dlm perjalanan balik ke ofis..saya menelefon 'A' dengar suara 'A' baru bangun dari tidur...jam: 11.00 pagi...saya beritahu 'A' nak ke rumah nya untuk berjumpa dengannya...'A' memberitahu nanti nak sampai rumahnya call dulu...saya berpakat dengan kawan-kawan...tak perlu call nanti dia lari...so, saya masuk ke halaman rumahnya..ada seorang makcik tua...oh itu mak 'A'..kita orang dijemput naik ke rumah...mak 'A' memberitahu 'A' tiada di rumah keluar ke rumah mak saudaranya untuk ambil sepupunya pulang dari sekolah...memang 'A' PENIPU BESAR....tiba-tiba mak dia mengambil pakaian saya yang dipinjam pada malam itu...call 'A' tak dijawab...mungkin 'A' ada di rumah tapi bersembunyi dimana-mana...teruk betul 'A'...tiba-tiba jer 'A' jadi perangai GILER, ntah kenapa, bagaimana, dimana silap nya saya dan rakan-rakan yang lain tak tau...kenapa 'A' berubah dengan tiba-tiba..kenapa 'A' ingin melarikan diri dari rakan-rakannya....takpe lah 'A'...nak buat macam mana..memang perangai 'A' tak boleh diubah...dari azali dan asalnya begitu...rakan-rakan harus menerima hakikat mendapat kawan macam 'A'...(tiba-tiba rasa geli hati)...

Kisah Benar : Saya membaca wall di facebook 'A'...'A' berada di KL sekarang ni dan bekerja di Hotel Legend...bahagia 'A' sekarang setelah apa yang 'A' lakukan kepada rakan-rakan...pada malam itu saya dapat lagi membaca wall 'A' tp keesokan harinya wall 'A' tertulis there are no post to show....aik kenapa...pelik...saya menjadi hairan..tiba-tiba tanya rakan-rakan yang lain dia orang semua dpt lagi membaca wall 'A'...kenapa saya tidak boleh...ermmm mungkin dia tak nak berkawan dengan saya...petang itu juga..rakan-rakan saya memberitahu bahawa memang semua tk dapat membaca wall 'A'...KENAPA???? ooo saya faham 'A' tak nak berkawan lagi dengan kita semua...so apa yang ditunggu UNFRIEND cepat2 lagi senang sebelum 'A' UNFRIEND kan kita semua...saya rasa 'A' ada sakit mental yang tak boleh diubati lagi...kesian 'A'...

* 'A' berumur 34 tahun...belum berkahwin....tiada pekerjaan tetap...masih lagi setia pada kekasihnya dulu...perangai macam budak2...dan Ntah APA-APA....

No comments: