K.E.H.I.D.U.P.A.N

K.E.H.I.D.U.P.A.N

Sunday 10 April 2011

sampai bila?

Sampai Bila harus menunggu keputusan??? Dah nak masuk 3 minggu berada di rumah...tp masih belum menerima sebarang surat untuk penyambungan semula kontrak di Pejabat Kementerian Pelancongan Negeri Kelantan....dari Oktober 2002 hingga Mac 2011 saya masih belum mempunyai pekerjaan tetap...Sampai Bila??? Masa saya terbuang begitu sahaja...pekerjaan saya selama 9 tahun tidak dapat membantu saya untuk berbuat apa2...tp sepanjang 9 tahun berkhidmat di Kementerian Pelancongan saya bersyukur...suka duka bersama...mencari rezeki yang halal disini..tp Sampai Bila???? Harus saya menunggu untuk mencari pekerjaan tetap dan berpencen...hinggakan saya tidak dapat untuk membuat pinjaman/loan rumah...umur semakin tua...untuk mendapat pekerjaan sekarang memang terlalu sukar...kerana umur mungkin....Sampai Bila??? hendak saya meneruskan kehidupan seharian saya dengan tidak bekerja...kehidupan sekarang semua memerlukan wang....tiada wang...tidak dapat berbuat apa-apa...saya kesian kan si suami...bekerja seorang diri..saya tidak dapat membantu meringkan bebannya...tp itu adalah tanggungjawab nya sebagai suami...selalunya saya membantunya meringankan bebannya dari segi kewangan (contohnya membayar bil-bil)...tp Sampai Bila???? kehidupan saya begini dengan tidak bekerja...hanya menghabiskan masa di rumah bersama-sama anak...rutin harian pagi menghantar anak sekolah, balik rumah, kemas rumah, basuh kain, masak...jam: 12.00 tengahari ambik anak pulang dari sekolah...mandikan anak...suapkan anak nasi...petang rehat kejap, angkat kain...malam hantar anak mengaji quran...siapkan tempat tidur anak...melipat kain...malam 10.00 malam dh tidur...SAMPAI BILA????????????????

No comments: