K.E.H.I.D.U.P.A.N

K.E.H.I.D.U.P.A.N

Sunday 20 March 2011

'bunga rampai'

Rasa rajin tiba-tiba datang....petang tadi lepas solat zohor pergi lepak2 rumah ayahanda kebetulan dia dan moksu baru je sampai...lagi pun anak2 nk ke rumah tok ayah dah lama....
Puas membaca paper..terlelap sekejap di sofa dengan angin yang sempoi2 bahasa...memang nyaman sekali berada di rumah ayah...sangat2 selesa tp apakan daya saya....SEGALANYA UNTUKMU....
Sedar2 jam di dinding 6.20 petang...alamak belum solat asar lagi...cepat2 ke tandas untuk mengambil wuduk dan terus solat....
Terdengar suara2 sepupu ku di belakang rumah yang sedang memberi makanan untuk kucing2 kesayangannya...terus turun ke rumah belakang...sambil berbual-bual ternampak pohon pandan....ermmmmm....apa salahnya kalau saya ambil 4,5 helai untuk dihiris membuat bunga rampai di rumah...(rajin lah konon nya coz tkde kerja nk buat kan)....
Ke dapur rumah untuk mengambil pisau dan menghiris beberapa daun pandan (13 helai rupanya)...
Sampai dirumah saya terus solat maghrib kerana anak saya yang sulung hendak pergi mengaji quran...setelah selesai mengaji...saya siap sedia untuk menghiris daun pandai untuk membuat bunga rampai...
Hiris punya hiris sampai lah daun ke 6...dah lengoh2 tangan ini...tapi cukup2 6 helai daun pandai di hiris cukup dengan satu bekas crystal saya....yang selebihnya daun pandai saya letak di dapur (peti, atas kabinet, rak kasut)....JIMAT KAN.....DAN HARUM BAU RUMAH KU.....

No comments: